2007/02/19

Tidsfordriv

Hva er det å finne på? Kom til sykehuset rundt ett, og siden da har jeg tatt blodprøve og deretter fått blod. Var veldig gode blodprøver, men unntak fra blodprosenten, som var på 8,7. Fikk to poser blod, så i morgen er nok prosenten på 12 eller noe. Sykepleieren sa i alle fall at hun så det i ansiktet med én gang at jeg hadde godt av blod. Mmm, jeg elsker blod! Hehe. Også lærte hun meg et triks! Hvis man lurer på om man har lite blod, så kan man se etter i håndflaten. Strekk-merkene skal være røde, og ikke brune. Mine er brune, mens mamma sine er røde, så det stemmer faktisk. Vitenskapen seirer!

I morgen tidlig får jeg noe jeg ikke elsker fullt så mye, men det må vel til. Kuren varer i 2-3 dager, og kvalmen varer enda lengre. Er ikke sikker på hvor lenge jeg blir i Tromsø, siden det er evaluering etter denne kuren. Sykepleieren sa at jeg kunne dra hjem, ettersom evalueringen ikke kunne skje før kuren hadde virket skikkelig. Det skulle visst ta noen uker. Men så var det tydeligvis en lege som sa at evalueringen kunne skje over helga. Vi får se, vi får se. Er ikke akkurat slik at jeg har hastverk, så de får gjøre hva enn de vil ;) Får kanskje besøk av Sofie til helga, men det kommer ann på om jeg drar hjem eller ikke. Vi finner nok ut av det etterhvert. Glemte å nevne i starten at jeg har fått nytt rom. Bor på 442 nå, med utsikt mot havet og greier. Fabelaktig!

Jeg kommer til å oppdaterer dere så fort jeg får resultater og beskjeder, såfremt at kvalmen ikke setter meg ut. Ettersom det er meeeget trolig, får dere bare smøre dere med tålmodighet og brun saus. Ciao!

7 comments:

Anonymous said...

Heia.
Lure på om du har fått samme rommet denne gangen?
Ja.man lærer så lenge man har elever:)
Ja.du vet meget godt ka som kan vente dæ de nærmeste dagan.
Her oss oss nærmer d sæ flytting for Stig ,og d bi godt for alle parta.Han va på trenings-samling i helga og e skikkelig mørbanka.La sæ forresten i 21-tida,ska på jobb kl.04 i natt.
Stå på og hold motet oppe.Vi tenke masse på dæ.Klæmma fra tante og onkel.Hilse.

Rolf og Randi said...

Hei Fredrik!
Ser at turen til Tromsø via Narvik har gått greit, også at du ser havet fra rommet ditt, flott.
Vi står på for deg, så dette vil gå fint. Regner med når denne kuren har fått virke enn stund, kommer det mere muskelmasse tilbake.
Du får bruke tiden i Tromsø godt, men vi er spent på tilbakemeldingen fra legeteamet.

Vi hilser til alle.
Randi og Rolf

Anonymous said...

Hei dere på rommet med den store utsikten mot Tromsøsundet.
Ja der kan du se båttrafikken,som går sør og nord i sundet,det kan jo også være et poeng.
Ser at dine prøver er "flotte",så nå for du bare"stå på"de nærmeste dagene.
Det var trivelig at dere var her,alltid koselig å prate med deg og dine.Skjønner at turen herfra gikk ganske radig,veien var vel bra,men jeg tenker det var kaldt gjennom Bardu og over Heia.
Ha det og "bit tennene sammen"så vil det gå fint.
Hils farsan og morsan(det er sånn vi sier her i Narvik.

PartOfTheFriction said...

Heisann, sku bare si at æ håpe du føle dæ bedre, og at ikke kvalmen slår dæ helt ut. Metallica spælle i Oslo 10 juli!!! :D Jeeeiii!!
Du må skynte dæ å bli frisk, for den musikksommern her blir konge!

Klæm fra Oslo ;)

Anonymous said...

Stå på lillegutt :)

Får satse på at evalueringa blir ett positivt resultat!

Heia United :D

Anne Mari said...

Heii Fredrik. nu bynne d å bi nån daga sia du skreiv sist. Regne me du kanskje e kvalm og trøtt :( Satse på at du e på føttern igjen snart og på tur heim igjen :)

stor klem!

Anonymous said...

Var å gav blod her om dagen og hadde en prosent på 13.4-- Ikke værst:):)?
Håper alt står bra til:)