2007/07/24

Sommer1

God sommer alle sammen!

Har hatt en utrolig fin sommer hittil, uten et eneste sykehusbesøk. Det føles godt å leve utsterilt!

Turen ned til Kristiansand endte opp som et kapittel for seg selv, da flyet vårt fra Trondheim til Oslo ble kansellert grunnet mangel på syteledere. Ehm, flygeledere. Det endte opp med at vi måtte ta buss samme kveld til Gardermoen, hvor vi var framme midt på natta. Ettersom flyet til Kristiansand var gått for lenge siden, vandret vi rundt der uten anelse om hva vi skulle gjøre. Kom etterhvert i prat med SAS, og de kunne booke oss til et fly neste kveld. Det var temmelig uaktuelt, siden Quart begynte om ettermiddagen, så vi bestemte oss for å ta buss neste dag, kl. 10.00. Det var seks timer til, og siden vi alikevel skulle til byen, bestemte vi oss for å kreve hotellrom, og som sagt så gjort. Fikk suite på et hotell rett over OsloCity, så det var kjipt at vi bare hadde det i noen timer! Marius tømte minibaren som en takk til SAS, og frokost-bufeén fikk også føle hans vrede ;)

Vi dro direkte fra bussen og bort til festival-området, og siden det regnet det i ett strekk. Greit nok det, men ikke når alle klærne var sendt med buss til Lillesand. Ble til slutt såpass våt at jeg ikke gamblet med noen infeksjoner, så vi tok en tidlig buss hjem. De andre dagene forløp ganske likt, så det var godt å komme hjem til sol og varme!

Siden det har jeg jobbet mye på kiosken, tatt kjøretimer og tilbringt tid med min kjære. Det blir det aldri nok av. Har vært på glattkjøringsbane også, så nå er det ikke så mye som gjenstår før jeg er klar til å kjøre opp. Kjørelæreren er dratt på ferie, så det blir muligens i overkant av en måned til jeg kan kjøre opp! Det blir skøy.

I morgen drar jeg til Sortland for å avlegge teoriprøve og sjekke ut leiligheten, regner med at begge tingene går bra. Mandag går turen til Bodø med hurtigruta, og så er det franske barter og baguetter next. Etter fem dager der drar jeg til Tromsø for evaluering og gode beskjeder, før turen går hjem igjen. Da er det bare noen dager til jeg blir 18, og etter det flytter jeg til Sortland. Happy days!

1 comment:

Anonymous said...

Hei.
Ja hørte rykte om en våt tur...:-(
Vi hadde noen varme fine daga i Trondheim,ferien vår i år.
Men d blir vel noe annet i Paris va d vel dokker skulle t.Ha en fin tur og kos dokker masse.
Du e en travelt opptatt gutt ,snart 18år og greier.Lykke til med oppkjøringa.
Klæmma fra tante M og onkel S
Hilse