2007/01/21

Opp og ned

Jeg har hatt ei urolig natt. Ble vekt rundt klokka seks for å ta blodprøve, og én time senere våknet jeg av at jeg blødde neseblod. Blir litt redd når det skjer, ettersom de opplevelsene jeg har hatt med neseblod den seneste tiden ikke har vært særdeles positiv. La meg i natt når klokka var to, da var filmen jeg skulle se ferdig. Holdt mamma våken helt til da, så hun sov ganske lenge utover dagen i dag. Vi våknet faktisk ikke før klokka var ett, noe som er middagstid på sykehuset! Ikke særdeles fristende med marinert svinenakke til frokost, så jeg endte opp med honningkorn og melk ;)

I dag hadde blodplatene mine steget til 54 fra 39, noe som er veldig bra! Dessverre så lå enda de hvite blodlegemene i koma, da testresultatene viste ingen endring. Blodprosenten min hadde
gått ned til 9,1, og 9 er grensen denne avdelingen opererer med når det kommer til blodgivning. Derfor måtte jeg, som dere ser på bildet, få to poser med blod. Tror det var rundt 0,5 l til sammen. Merket ingenting, bortsett fra at jeg ble kvikkere.

Mamma fikk en telefon fra Frode nettopp, mitt søskenbarn og min lærer, som hadde tenkt å opprette en egen konto for meg i Nordlandsbanken. Den skulle visst hete noe som f.eks. "Fredrik til Manchester" ifølge mamma. Da kunne folk som hadde tenkt å gi meg en gave, heller sette inn et lite pengebeløp, slik at jeg kunne dra på fotballkamp når jeg ble frisk igjen. Synes det var et utrolig fint initiativ, og jeg blir rørt av omtanken alle sammen viser meg. Jeg får med meg alle kommentarene deres, og det er alltid hyggelig å lese. Men nå skal jeg følge med på Arsenal - Manchester United, vi får krysse alt som kan krysses! :D

7 comments:

Anonymous said...

Heihei!
Sællom Manchester ikje e lage æ like bæst så syns æ du førtjæne å se di spælle! Så når æ får kontonummere a han Frode så skal æ sette inn en slump pænga ;)
Å æ anntarklassn bi å samle inn nåkka i fellesskap.

Tænke masse på dæ å håpe du e i orden snart! ;)

-nora l

Fredrik Stave said...

Hei ;) Hehe, det må æ sei, en stakkars prix-student som gjør nåkkå sånt.. æ e imponert! savne klassen :)

Anonymous said...

Tss!
D sku nu bærre mangle:P

Ja, æ anntar du har fått me dæ at vi savne dæ åsså ;)

E d mange som har vorre å besøkt dæ, utnom famile?

Anonymous said...

Hei Fredrik

Dette er blitt fast lesing, og det første jeg måtte innom nu når vi kom fra hytta. Traff noen sterke "soldater" på skitur i Kobbedalen (Bjørnskinn). Skal se de kommer og trør til hos deg. Skal til Trondheim på tirsdag, kanskje jeg skulle få tak i noen Rosenborgspillere. Selv er jeg nu egentlig mest fan av Tromsø. I mine yngre dager var det Leeds og Derby som var favorittene. Alle andre var jo begeistret for Liverpool så de kunne ikke jeg holde med, he he. Vi ønsker deg god bedring og så sees vi på Toften om ikke så altfor lenge. Hils alle de andre.
Mange gode klemma fra Anniken og de andre i nr.6

Anonymous said...

Hei Fredrik :)

Som kver einaste dag, svippe æ innom en tur å sjekke bloggen.
Det har blitt en del av min daglige rutine.

Og æ sende selvfølgelig en heil del med soldata her i fra kvalnes, de e kanskje ikje mange men æ kan love dæ at de har all styrken som du måtte trenge ;)

Som sagt det e så utrulig den positivitetn du har i dæ, men det e jo ikje så rart sånn som en flott fyr du e!
Mitt nye forbilde har du blitt, og æ veit at mange meine det samme!
Tenke på dæ, og savne dæ.
Stor klem fra kvalnesjenta! ;D

Pst. du e en kommanes forfattar eller journalist. DET e æ sekker på ;)

Anonymous said...

Heihei igjen Fredrik!

Ja denne bloggen har blitt fast rute på mæ også nu, e innom her fleire ganga om dagen, kver gang maskinen blir rørt faktisk.

Må nu på nytt igjen, som i mitt siste innlegg si at du e bare en fantastisk gutt, den positive innstillinga di står det stor respekt av.
Og det e vi mange som meine :o)

Ha en flott søndagskveld, og husk å ikke et førr mye bamsemums nu ;o)

hæls tante og de andre så masse.

Klem fra Christine

kirsten said...

Hei Fredrik
Jeg har lest din dagbok, og kommer til å fortsette med det då lenge du lar oss få delta. Jeg er imponert over ditt hummør og din humor, du virker for å være en virkelig grom ung mann. Jeg er mor til bakeren på Andenes, og som er din nabo.Det er hos dem jeg har fått adressen din. Jeg tillater meg å ønske deg lykke til videre og jeg håper du får din fotballtur.Jeg skal bidra med litt når knt.nummer blir kjent.Stå på videre!!!!!!

Kirsten Sjursen, Bø