2007/03/13

!!!

Har akkurat kommet fra beinmargsprøven, som ble tatt i hoftepartiet. Fikk lokalbedøvelse først, og det var litt smertefullt, men det gikk bra! Etter det gikk de helt ned til benet, og borret seg litt inn i benet. Første gangen lyktes de ikke med å få opp en splint, men sånt skjer. Andre gangen gikk det heller ikke, så neste forsøk blir i morgen. Da med narkose, ettersom den andre gangen var utrolig smertefull. Det er faktisk noe av det vondeste jeg har vært med på :P Men de syntes jeg var veldig tøff, og det skal jeg selvfølgelig si meg enig i. Om dere skulle kjede dere en onsdags-kveld, ville jeg ikke anbefale at dere tar beinmargsprøver på hverandre!

Men over til noe veldig kult.

Margrete, en av "mine" leger var innom i elleve-tida med resultater fra gårsdagens MR. For første gang siden jeg ble innlagt fikk jeg gode nyheter :D Jeg er ikke hundre prosent sikker på alle benevninger som kommer nå, så hvis noen leger leser her, så får dere bare sette i meg! Prostata, som var utgangspunktet for sykdommen, hadde blitt halvert i størrelse, noe som er veldig bra! Forrige gang jeg tok MR, i starten av Januar, var det en kul i lymfen, som nå hadde forsvunnet. Og ikke nok med det. I beinmargen var det en del dødt skjelett, som nå hadde delt seg opp i mindre flekker. Hurra! Det viser jo at kuren fungerer utmerket, og at kvalmen ikke er forgjeves. Apropos kur, så er den utsatt til i morgen etter beinmargsprøven. Det er dårlig kapasitet blant sykepleierne for tiden, på grunn av kurs o.l.

Jeg kommer til å bli frisk :D

(forresten, jeg vet hvem Marianne Aulie nevnte på p3-sendingen. Men av fare for å bli anmeldt av advokat Elden nevner jeg det ikke her. Send meg melding om du lurer ;)

EDIT: Anders tippet rett, det var Martin Holst og Morten Abel. Siste cd-plate til Abel er allerede sendt med posten. Gratulerer!

13 comments:

Anonymous said...

Ooo, så kul du e som veit det ;) Det som e trist e jo at æ veit det også, førr vi leste det på samme plass. Tragisk!
Love you.

Anonymous said...

Heisann Fredrik!
Kor deilig å lese at kuran du har hatt tar rotta på sykdommen.
Vi her i nabolaget følger med veit du, å kryssa fengran før dæ.Du må hilse resten av gjengen fra oss å lykke til i morgen,.

Line,Trond,Ken-M og Didrik

Anonymous said...

Så arti å læse at detta går rette veien :D æ blei skikkelig gla!
stå på :) stor klem fra Ingvill
:*

Anonymous said...

Hyl, hoftebeinet, au! Hør om de ikke kan ta den i brystbeinet neste gang, høres ikke godt ut, men er bedre :) (Egentlig så håper jeg jo du slipper å noengang ta den igjen, men om du må!)

Anne Mari said...

Æ veit å!! æ veit å!! :D

Va førestn strålanese nyheta at resultatan va så bra!! jeei!! You rock! klem fra svigerkusina di :D hehe

Anonymous said...

beinmargsprøve e så ondt! men det e SÅ BRAAAA at du e på bedringens vei, æ blir så gla!

gla i dæ, tenke på dæ!

Anonymous said...

Æ veit itje kæm det e, og itje har æ nr dett heller. Fan!

Anonymous said...

æ veit kæm d e; Marius Holst og Morten Abel, trudde d va bære løgn helt tel æ hørte sistnevnte va innblanda :p Trur du vi/æ får trøbbel med Elden nu, Fredrik? :P
Du va en helt idag, va ikje så ekkelt å se på som æ fikk inntrykk av at det skulle være, men e IKJE i tvil om at det va ekkelt ondt - hadde d vorre æ så hadde æ ennu logge i et hjørne på unn og gaula !
Sees snart:? (18.20)

Anonymous said...

Toppers!!!
Med din ståpåvilje og humør må det bare bli bedre. Kjempenyheter mora di sms a i dag. Glad for at alt går den rette vei.
Lykke til med resten av prøver og kuren.
Mange klemma fra Karoline, Håvard og Anniken. Klem til dere alle.

Anonymous said...

Kor bra! Detta går rette veien Fredrik - England venter!!

Anonymous said...

Kjempe bra me gode nyheta! Stå på! :D

Anonymous said...

Ståpåvilje og humør det e medisin det.Lykke til med kuren når du e klar for den.
Utrolig deilig å høre at alt du har vært igjennom virker på svineriet som herjer i kroppen.
Hilse så masse til mamma,pappa,Anders og Camilla
Klæmma i bøttevis herfra :-D

Anonymous said...

Heisann!
Så deg og mor di i byen i går, på nerstranda. Du ser veldig godt ut, flott å lese om de gode resultatan! :)
Stå på! :)