2007/04/18

Tilbake

Blir lang tid mellom hver gang jeg skriver her, og det har vel sin grunn det óg. Jeg ser på bloggen som et slags redskap mot sykdommen, og ettersom jeg prøver å leve et helt normalt liv, blir ikke bloggen så viktig lengre. Ikke det at jeg skal snike meg unna diagnosen, men det blir bare sånn. Ser ikke viktigheten i å oppdatere når hverdagene mine består av hva de brukte og bestå av.

Kom som tidligere nevnt hjem for to uker siden, og med kvalmen glemt igjen på sykehuset, landet jeg her i fin form. Ganske utrolig med tanke på at kuren ble avsluttet samme morgen. Det virker som om jeg tåler kuren bedre for hver gang, og det er virkelig en inspirasjon for videre kjemping! Neste kur begynner førstkommende tirsdag, men jeg reiser opp til Tromsø på søndagen, for å se Tromsø - Start. Overnatter hos Anders til mandagen, også drar jeg opp på sykehuset for de obligatoriske prøvene dagen før kur. Oh, happy days.

Har forresten tatt blodprøve tidligere idag. Slenger den ut, jeg;

Blodprosent: 9,0 (9,0)
Immunforsvar 3,9 (4,7)
Blodplater 257 (87)

Merkelig at immunforsvaret har gått ned, men det kan muligens forklares med influensaen og forkjølelsen min. At blodet ikke har gått ned er jo enestående, og blodplatene er jo helt ok.
Ellers kan det jo nevnes at jeg har begynt å jobbe igjen, på Mix. Skal ned på trygdekontoret for å fikse aktiv sykemelding, så slipper jeg å få rettsvesenet på nakken. Men det hadde nesten vært verdt det, for følelsen jeg får av å gjøre hva jeg alltid har gjort, er ubeskrivelig. Det er slik jeg vil at ting skal være. Som før.

Samtidig kom jeg til å tenke på én ting. Men hva var det igjen? :)

3 comments:

Anonymous said...

Heia Fredrik. No kunne æ ikkje dy mæ her. Har lest bloggen din med fornøyelse, og syns det er flott at du en en sånn kjemper;-). Godt å lese at du tar vare på kværdagen, og gjør den til din!! Vil benytte anledninga og takke førr påskegodtt som du leverte opp til avdelinga. Det fikk bein å gå på;-)
Så må du helse til familien din masse ifra mæ. Og ha det fint:-)
Masse hilsena ifra ho Merete på Hemlab/hematologen.

Anonymous said...

alltid hyggelig og lærerikt å høre fra deg, men det er jo altså også bra å ikke høre så mye fra deg her; er bare et godt tegn!
Ha en fantastisk helg :)

Anonymous said...

Så arti at d blir dæ ijænn æ støtte på når æ ska på svens :D

gla i dæ :)