2007/06/20

Livet er godt!

Der var jeg tilbake! Skal prøve å skrive litt oftere enn jeg har hatt til vane for i det siste, men samtidig føler jeg at innholdet her blitt litt utenfor tema. Men vi kan drite i tema, også skriver vi fritt! Forresten, dette innlegget må tas med en klype salt når det kommer til skrivefeil, ettersom uret er over tre om natten!

Har hatt to kurer siden sist, og selv om kroppen min tåler giften bedre, blir det bare verre og verre for hver gang. Det handler vel mer om det psykiske enn det fysiske, men det er vel som forventet. Samtidig blir ukene i mellom mer og mer normal for hver gang,
og nedoverturen på berg-og-dal-banen blir bare lengre og lengre. Men når oppturen blir enda lengre, så har jeg i grunn ingenting å klage over ;)

Har slutten med blodoverføringer nå, og det funker som bare det! Det er et utmerket tegn på at beinmargen jobber av seg selv, og produserer nok av immunforsvar og blodplater. Etter forrige kur har jeg heller ikke blødd neseblod, og det er faktisk første gangen! Man trenger ikke være overlege for å skjønne at dette går rette veien :D

Siden sist har jeg også fått spikret planene for sommeren. Tre dager etter siste kur, den 30. Juni, drar jeg, kjæresten og en kamerat på Quart-festivalen i Kristiansand. Drar nedover med buss, tog og fly. Festivalen varer i fem dager, og det blir tredje året på rad jeg er der. Deilig å kombinere festival-følelse med byliv! Kommer hjem 8. Juni, og da blir det noen rolige dager hjemme. Har planlagt en tur til Trondheim noen uker etter det, for å handle på IKEA. Flytter til Sortland noen dager etter bursdagen min, 10. August, så den turen kommer nok godt med :) Videre kan det nevnes at i starten av August drar jeg, kjæresten og foreldrene til Paris i fem dager. De spanderer turen på meg, noe som er helt utrolig gjort. Vet ikke om jeg skal le eller gråte! Det blir nok utrolig koselig, og et deilig avbrekk.

Skolen starter rundt 20. August, og det blir deilig å begynne på nytt, i en ny klasse. Er veldig takknemlig for støtten jeg fikk på skolen min, men føler at en ny start vil gjøre godt. Har begynt med kjøretimer, så jeg håper at lappen kommer sigende i slutten av denne måneden, eller i løpet av neste. Sortland er bare 10 mil unna, og med en strøken BMW kommer man seg fort i mellom, selv om den bare har 85 hestekrefter :P

21. September drar jeg og kjæresten til Manchester. Men hva skal vi gjøre der? Joda, det stemmer. Vi skal se Manchester United - Chelsea på Old Trafford. Kontoen "Fredrik til Old Trafford" endte opp på 27 000, så det blir nok enda en tur på meg, muligens til våren med Anders. Vil med dette takke alle som har bidratt til å gjøre en av mine største drømmer til en realitet, med deres utrolig sjenerøse bidrag. Dere alle er loggført på nettbanken min, og jeg vil aldri glemme omtanken deres for meg! Det vil nok komme et fyldig reisebrev her, og muligens i en eller annnen avis!

Det er ikke verst for en kreft-pasient å gjøre alt dette, er det? Ta lappen, reise på ferier, flytte på hybel og starte et liv som voksen. Det beviser jo bare at har du ønskene, er det bare deg selv som står i veien for å gjennomføre de. Håper at jeg kan gå foran som et godt eksempel for alle som skulle havne i samme situasjon som meg!

"Kreft, det hender vel ikke deg?"

6 comments:

Marie said...

heisann

Arti aa lese blogg fra dae ijaen:D Hoeres ut som at sommarn din skal bi utruli flott. Du har desidert meir paa programme enn mae som baere skal nyte sommarn heime.

Paris e en utruli flott by, missunne dae litt der ja:P

Anonymous said...

Heisann Fredrik.

Sitt på jobb og tåran trille. Fantastisk og lese det du skriv. Kjempebra å høre at du har så mange flotte plana for sommeren og høsten. Husk og kjør forsiktig når du har fått lappen.
Ønske dæ god tur til i Manchester ++.

Riktig god sommer og megaklæm fra Line.

Anonymous said...

Lykke til videre og god tur til alle steder du skal reise!!! Har fulgt deg hver dag siden jeg fikk høre om sykdommen din, og er nå glad for å høre at det går riktig vei. Stolt av å kunne si at du er i slekta mi.
Birgit i Ballangen

Anonymous said...

hei min venn :)Du e STRÅLENDE Klæm fra mamma

Anonymous said...

du e best, ingen protest. æ står bære å sola mæ i ditt glansbilde. Selv om sønn min skal spelle på United fra han e 16 skal han få slite meget hardt for å gjøre mæ like stolt som du har gjort/gjør og vil fortsette å gjøre mæ :) Do your thing, litje storkar!

Ps. kompis av mæ har idag ordna billett TIL vs. Norges beste lag p.d.d på søndag kl. 1800. Kos dåkker, Heia TIL

Anonymous said...

Hei.
Dataen min har vært nede i noen daga,men nu har æ lest alt fra dæ.DU ALTSÅ.....
Sommeren e i boks ser æ.Bra det!! Utrolig godt å ha noe å se frem til.
Vi drar til Trondheim og heier på Aafk 2.juli,det va forresten en kjempekamp på lørdag.DEN stemninga.
Klæmma fra tante.:-)