2007/03/12

Bla-bla-blad

Ikke for å være slem mot de fantastiske legene og sykepleierne på sykehuset, men jeg er virkelig lei av UNN :P Merker det når jeg går inn hit, at det ikke er her jeg tilhører. Samtidig så er jo sykehuset på en måte et symbol på en av den vanskeligste tiden i mitt liv. Det er hjemme jeg skal være, blant kjæreste og venner, kattepus og flatskjerm. Hehe. Forhåpentligvis kan vi inkludere trening etterhvert. Som nevnt tidligere har jeg bare ett fag på skolen - norsk. Det fører til at jeg følger VKII norsk, mens jeg selv går VKI. Tredjeåret norsk innebærer et omfattende særemne, og da er det like greit å gjøre det nå, så får jeg noe å fylle dagene med. Noen som har en killer-idé til emne? Jeg kan tenke meg hva de fleste av dere vil svare ;)

Har tatt MR og CT-undersøkelse idag, og de foregikk uten noen problemer. Eneste "problemet" var at jeg måtte drikke rundt 8 glass med kontrast, hvorav sykepleieren tvingte i meg de siste. Du gjør bare jobben din, det vet jeg, men det smakte møkk! Samtidig fikk jeg et kontrast-middel intravenøst under CT-undersøkelsen, ettersom kontrast gjør bildene bedre. Man får en slags varmefølelse umiddelbart, og det er ganske ubehagelig skal dere vite :P Det føltes ut som det motsatte av forstoppelse, for og ikke ordlegge meg altfor direkte.

Har nettopp tatt blodprøver, og blodprosenten var bare på 7,9. Var egentlig klar over det på forhånd, da jeg nesten får blackout av å endre stilling fra liggende til stående! Det betyr to poser blod i to timer tilsammen, så det blir nok en sen kveld på meg (som om det ikke hadde blitt det uansett).

6 comments:

Anonymous said...

Kontrastveska e skikkeli ekkelt. Føltes iallefall ut førr mæ som om æ hadde pessa mæ ut. Og så fikk æ jævli hoste etterpå.

Anonymous said...

Særemne? Norsk? Altså en forfatter og hans forfatterskap, eller?

Anonymous said...

håpe du utelukke særemne type "erlend loe, naiv. super" o.l. :p kjekke me særemne nowadays e jo at du kan skrive om ka fan du vil :) treng ikkje være en forfatter og to-tre bøker. lene skreiv jo om tegneseria, gitte om thomas dybdahl og æ om kåseri. just to mention a few ;p

Anonymous said...

Å så syns æ det e vektig å nevne Nora at æ fikk 6 ;p
Så man kan verkelig skrive om de lettaste tengan å likavell få bra karakter. Treng ikje være professor og språknom i norsk førr å klare det.
Og Fredrik, du e jo en villmann på å skrive bra!

Anne Mari said...

Angående tips tell særemne: Æ skreiv om reklame, og laga en reklamefilm! artii! På den måten blei d filmen som va hovedprodukte, å æ slapp å skrive så masse ;) Du kan jo skrive om sykehuslitteratur? hehe, trur mange har erfart at d går mykje i hjemmet fra 2002 og se og hør 2005 (vess du e heldi). Så kan du jo kjøre en spørreundersøkelse på di andre pasientan på venteverelset ka di syns og koffør. (Nu blei d mykje sosiologi her) ;)

Anonymous said...

Ønsker deg lykke til med behandlingen og særemne:)(jeg hadde bildemedia, film som emne;))