2007/01/15

Gode nyheter

God ettermiddag, alle sammen! Her på sykehuset er det nemlig middag klokka ett, og kveldsmat klokka fire ;)

Hadde næring intravenøst i natt, ganske kjipt, siden jeg trodde min innsats på matfronten skulle gjøre at jeg slapp det. Våknet flere ganger i natt av ledninger her og der, føler meg nesten litt innestengt! Anders våknet hver gang, og istedenfor å bli irritert, spurte han om det gikk bra. Han er utrolig omsorgsfull og snill med meg, han er her nesten hele tiden. Fikk gave fra han igår :) Diesel-bukse, skittles og m&m's :D Fantastisk!

Mens jeg skriver, så får jeg faktisk akkurat koplet opp cellegift intravenøst. Litt skummelt, men det er ikke farlig. Er bare 50 ml, så den vil vare i ti minutter. Derfor er det en sjanse for at jeg får dra hjem enten tirsdag eller onsdag, om ikke blodprøvene sier noe annet. Beinmargen min er satt ganske mye ut av funksjon som følge av kreftcellene, og det får den til å ikke produsere hva den burde. Derfor har jeg veldig lite blodplater f.eks, og derfor har jeg blødd så mye. Blodplatene er de som stopper blødninger :)

Og om jeg får dra hjem, blir jeg hjemme i fem-seks dager. Det ville gjort godt.

7 comments:

Anonymous said...

Hei Fredrik!
Takk for at du sendte melding til mæ om bloggen din, d e godt å hør direkte fra hovedkilden kordan d går, høre jo en del ting da, åsså prøva æ jo å ikke mase så alt for masse på ho Sofie.

Tænke masse på dæ.
Håpa du kommer dæ hjæm en tur snart!

Klæm fra Ragna

Rune said...

Hei Fredrik
Det var svært oppløftende å lese bloggen din. Godt å se at du har humøret i behold, og at de siste dagene har vært så positive. Det er mange som lurer på hvordan du har det, og hvordan det går med deg. At du har opprettet denne bloggen er jo genialt!! Og siden du samtidig skriver så godt er det en fornøyelse å lese.

Vi tenker på deg hele tiden.
Hils Anders, Tordis og Geir fra oss.

Klemmer fra Rune, Anne-Karin og alle ungene.

Anonymous said...

Heia vænnen. Steike, blog å greier. Ja det va godt. Så bra at du får kanskje komme heim, æ rækk dæ akkurat ikje då sia æ fær imårra tbake t oslo. Meeen æ håpe du har det sånn nogenlunde bra. Tenke på dæ veit du, alle sammen.
Gla i dææææ frank! Hæls brordin :D

- Gitte

Fredrik Stave said...

Ragna: Det sku bære mangle, ikkje nåkka arti å leve i ubevissthet :) Når æ e færdi med alt detta, då vil æ te trondheim og handle på IKEA, så då burde du ha en sengeplass te mæ og sofie! :D

Rune: Tusen takk! Teng bi ikkje værre enn det æ gjør det te, så æ prøve å se det positive i det meste. Hittil fungere den oppskrefta vældi bra :) Hæls familien din tebake.

Gitte: Blogg og greier? Det e jo bære en blogg, og ingen greie! ;) Du e nu snill som tenke på mæ. Ha en god tur heim, åsså sees vi førrhåpentlivis snart.

Anniken said...

Kjære Fredrik

Du er en tapper og topp gutt/mann.
Vi naboan tenke mye på deg og dine. At livet plutselig kan få en ny dimensjon, noe dere har opplevd til fulle. Men dette skal gå bra - det er jo ett topp fotball team som skal ta knekken på bortelaget.
Godt å høre at du har kommet deg litt i bevegelse igjen. Klem til deg og alle dine. Vi gleder oss til å se deg hjemme igjen.
Mange gode klemma fra Anniken og co.
PS En kjempeklem fra Ida.

Anonymous said...

Hei Fredrik, jeg håper du har det bra og nå kan jeg gå inn hver dag å se hvordan du har det, toppers. Håper du får deg en tur hjem.
Gla i deg, STOR klem fra Julie. Eirik,mamma og pappa hilser masse.
Gi Anders, tante og onkel en klem så får du tre igjen;-)

Fredrik Stave said...

Anniken: Tusen takk førr omtanken. Vi har det fint alle sammen, æ prøve å overtale dem te å bowle imårra, det e fint med et avbrekk fra sykehuset. Æ glede mæ te å komme heim igjen, då ska Ida få en stor klæm - og resten ;)

Julie: Kor koselig at du veit om bloggen min! Må du ta vare på dæ og dine, også ska æ fikse den klæmme-greia :)