2007/01/15

Milkshake

Endelig fikk jeg meg milkshake! Har letet etter det i tre dager nå, så det var en utadæsjælåpplevelse :) Vi satt på rommet mitt i går kveld, jeg, overlegen, sykepleieren og resten av familien. Så kom plutselig temaet om milkshake opp. Overlegen min heter Martin, utrolig dyktig med hva han holder på med, og veldig glad i milkshake! Så han tipset meg om en plass rett nedfor sykehuset hvor de hadde en utrolig god milkshake. Så man kan bruke en overlege til det meste.

Det var dårligere blodprøve idag enn de andre dagene, men det var helt normalt, siden man mister hvite blodlegemer 7-10 dager etter første cellegiftkur. De lå på 1,4 - mens de burde ligge på rundt det dobbelte. En undergruppe lå på 0,9 - litt under normalen. Det er de hvite blodlegemene som beskytter mot infeksjoner etter hva jeg forstår, så derfor venter de litt med å sende meg hjem. Vil helst ikke ha en episode med akutt infeksjon og ambulansehelikopter i hagen til mamma, av to grunner: pappa kommer til å svette seg ihjel av bekymrelse, og mamma kommer til å forbanne seg over knekte trær.

Vil takke alle sammen som bryr seg om meg, og som sender melding, enten over nett eller på mobilen. Utrolig rørende å se hvor mange venner man egentlig har. Jeg vil ikke miste dere for noe i verden! Peace out :)

6 comments:

Anonymous said...

Hallo Fredrik.
Fikk høre at du har laget en bloggside. Det var en smart måte å få sagt til oss som sitter rundt omkring hvordan du har det, og kommer til å følge med litt på den utover. Vi har tenkt på deg siden vi fikk høre at du var sendt til Tromsø. Håper du får blodverdiene opp litt slik at du kommer deg hjem en liten tur, uten at du risikerer at faren din lager oversvømmelse i stua og mor di engster seg for rosebuskene.

Hilsen Jørn, Wenche, Stian og Sondre

Anonymous said...

Hei Fredrik!

Mamma ringte mæ akkurat å førtalte at du hadd laga dæ blogg;) Gu du e en tøff gutt d må æ verkelig sei! Kjempe bra at du føle dæ bedre å at du får dæ nån luftetura ut fra de fire hvite veggan;p Æ ville nu bare si at vi tenke på dæ Fredrik å restn ta gjengen oxo! Stå på å kom dæ heim en tur t toftn, d har du godt av ;)

Mange go`klemma fra Ida og Rozbeh!!!!

Fredrik Stave said...

Jørn: Ja, æ tenkte at man på den måten heile tida vesste korsn det stod te, samtidig som man slepp og sei det samme te massevis av folk, det bi slitsomt i lengden! Hehe, æ håpe på det æ også. Tusen takk førr en arti kommentar, alltid godt med et ekstra smil her æ ligg :) Hæls resten av familien, og ta vare på de.

Ida og Rozbeh: Selvfølgeli e æ en tøff gutt, har trossalt vokst opp i nordlysveien ;) Mange klæmma tebake fra mæ!

Anonymous said...

Hei "slugger".
Kjempegod ide du fikk Fredrik.
Skal spre den rundt slik at flere kan få litt innsikt i din nye hverdag.
Ser at motivasjonen er på topp, og det skal du både være stolt av, og ta med deg videre. Vi følger med, og tenner lys for deg hver kveld.

Klem fra onkel Leif-Martin, Siv Hege, Marte og Oda.

Pepe said...

Hei!

du e flenk og æ hærma :P så nu har æ også blogg =)

Skulle gjerne prata med dæ om en del elevrådsting, så du får sei i fra når du har tid :)

Snakkes

Pepe said...
This comment has been removed by the author.