2007/01/18

Liten oppdatering

Jeg føler meg veldig utslitt idag, så jeg kommer bare med en liten oppdatering. De hvite blodlegemene hadde utrolig nok falt enda mer. Nå ligger de på 0,1. Er veldig nervøs og fokusert på hygiene for tiden, siden en infeksjon kan bli veldig farlig for meg. Tror ikke jeg kommer meg hjem før neste kur, men det er kanskje like greit. Da kan jeg mest sannsynligvis ta i mot litt besøk i helga, det er jo mange som vil treffe meg!

Det var noen spørsmål fra dere, men istedenfor å svare i en kommentar, tar jeg det like gjerne her.

Er beinmargstransplantasjon aktuelt?
- Jeg vet ikke enda, og det tror jeg ikke overlegene heller gjør. Tror de avventer resultatene av kuren, også tar de det derifra. Men det er selvfølgelig en mulighet :)

Vet du hvilken type sarkomer du har?
- Ikke helt, men ettter hva jeg forstår, dreier det seg om bløtvevssarkom, men de kan ikke si det helt sikkert.

Samtidig vil jeg takke for enestående kommentarer. Jeg må innrømme at tårene rant da jeg leste det "sender gode tanker" skrev.
Omtanken til dere alle gjør hverdagen min mye lettere, så det er bare å komme med kommentarer :)

22 comments:

Anonymous said...

Sia du ba mæ om å skrive en kommentar, så vil æ bære sei følgende: Du e verdens tøffaste, og æ e så utrulig stolt av dæ førr at du klare dæ så utrulig fint gjennom det her. Du takle detta mykje bedre enn mæ, og det veit du. Og så e æ så stolt over å være kjæresten din, spesielt når æ læs om alle dissa folkan som bryr sæ så masse om dæ. Æ har jo prata masse med dæ på telefon, så du veit nu egentlig alt detta fra før av, men.. Uansett, æ e så glad i dæ, og æ gler mæ frøktelig masse te detta e ferdig.
Mamma sei førresten at ho ska spandere tur te England så vi kan fære og sæ United når du sjekke ut fra sykehuset førr godt. ;) (Og æ veit at ho les detta, så nu kan ho ikje trekke telbake tilbudet .)
Vi prates seinare i kveld, mobilen e så godt som limt te handa mi 24/7. Du veit at det e bære å ringe, selv om æ e på skolen. Ingenting e vektiar enn dæ, baby ;)

Elske dæ, suss fra pia di.

Anonymous said...

Hei du tapre sterke gutt i nord.
E så hærlig å lese at du e så tapper og full av mot, til tross før lave verdia og lite soldata som du kalle de. Du e veldi flenk å holde motet oppe, fortsett med det. Du e utrulig tapper og vi e såååå stolt av dæ. Like greit at du bi i Tromsø i helga, de knekte trærne har vi snakka om før...:-)
Nu e mi vakt snart over og Lene ska ta over, har skrevet på lappen te ho at en av oppgavan idag e nån ord te dæ fra ho. Meld mæ om ho ikkje gjør jobben sin, då bi ho stramma opp...:-) Har idag ringt Hennig O og bestilt 5 liter Cappucino-is. Kommer spesiallevert med varan i mårra, de har heldigvis fryseskap i varebilen. Måtte jo ha gave te dæ om du kom, hadde håpt å se dæ i helga. Men den som vente på no godt vente ikkje førrgjeves heite det, og isen bi godt førvart her te du kjæm..:-)Ikkje en jævla narkiss får tak i den...:-) Hæls så masse te de andre, så får vi tru soldatan snart e på sin plass. Stor Mix-klæm med gedigen slængkyss. Bente

Fredrik Stave said...

Sofie: Hehe, søt du e :) En tur te england hadde gjort sæ, men æ ska ikke kreve nåkka ifra mordi, iallefall ikkje når det dreie sæ om nåkka sånt :) Elske dæ også!

Bente: Kor arti at du endelig jer artie oppgava videre te nestevakta ;) hehehe.. Du e nu en knupp som bestille inn yndlingsisen min, gjett kor æ ska først når flyet mitt lande på ainnes i neste uka! Æ ska helse fra anders og pappa, mamma for nettopp heim te ainnes. Stor sykehusklæm tebake! :)

Anonymous said...

Jeg må innrømme at tårene triller hver gang jeg leser det du skriver. Du er så utrolig tøff og det er kjempe flott at du skriver om hva som har skjedd og ikke minst hvordan det går med deg. -En av mange som tenker mye på deg og håper at du blir bedre snart!

Anonymous said...

Tulling. Flybillettan e jo kjempebillig!
Dessuten e det bære 21 daga te vi har 2 års-jubileum. Og ja, æ har nedtelling. ;)

Anonymous said...

Då har æ overlappa Bente, og æ må sei at ho sannelig overgår sæ sjøl i dag ved å gje morsomme arbeidsoppgava :p
(Håpe nu ikje Bente får med sæ detta, førr då må æ vel ut i straffarbeid)
Tenkte mæ en tur tel tromsø næste hælg, så vest du nu ikje har forn heim så vil æ nu gjerne komme å besøke dæ :)
Tenke masse på dæ, du e en tøffing ;)
Bente følte vest at ho ikje kunne være førr snill me oppgavan i dag, før æ har nu et titalls med baguetta som vente på å bli smort nu. Sukk

Du får ha ei god natt, og håpe at overlegen ikje vekke dæ før kl 12 i mårra! ;) Klem fra Lene

Anonymous said...

Hei Fredrik =)
æ syns det e vældi fint at du har denna bloggen her. Før d å gå rundt å ikkje vette, d e grusomt.
Æ e imponert over kor bra du tar dettan og kor stærk du e..
Savna dæ når æ går på bussen å ser korsn bussjåfør vi har ;)
hadde ikkje me mæ busskorte på onsdagen så æ bei kasta av. hehe :D
må du skynne dæ å komme heim så vi får sjå dæ ;)
-Regine :)

btw. så må æ nu bære sei at dissa kommentaran du får her e utruli røranes, og æ e helt eni med dem :)

Anonymous said...

Kjære Fredrik
Endelig har Pepe og Marius sammen klart å få ordnet det sånn at jeg får lest bloggen din. Jeg er så dårlig på sånt at det er ikke sant. Dette er den aller første bloggen jeg noen gang ser....
Så fint du skriver og så fint å få vite litt mer om hvordan det går med deg. Jeg tror guttene mine er litt leie av at jeg spør etter deg, det er vel en grunn til at de har fått meg til å lese bloggen din...
Jeg synes det er trist at du er syk og jeg vet at Pepe og Marius savner deg mye på hybelen sin.
Men snart er du vel tilbake igjen. Det spørs vel bare om du kan være der nede, de er ikke akkurat verdensmestre i vasking. De får kanskje heller ta en tur opp til deg.
Tenker på deg og på familien din mange ganger hver dag. Og hvis gode tanker og ønsker kan gjøre deg bedre - ja da blir du bedre. Det er så mange som tenker på deg og som ønsker deg alt godt.
Stå på Fredrik.
Mange klemmer fra Anne Kari (mamman til Pepe og Marius)
=)

Anonymous said...

Hei Fredrik.

Æ sett å tørke snørr å tåra ætter å ha læst alt som står her.Å æ e så storimponert over dæ;tænk å ha sånn en humor oppi all elendiheta:)
Tommel opp t dæ!
Æ vil nu bære sende ALLE mine varmaste tanka,å æ krysse alt æ eie å har som krysses kan førr at detta går så fint som overhode muli.

Stor hælsning fra ho Liss på Shell.

Anonymous said...

Halloen Fredrik! Rune gjorde mæ oppmerksom på bloggen din. Dramatisk læsning, men det er godt å se at du har humøret i behold :-) E nu vant å se dæ krige på fotballbanen, men denna krigen e vel "litt" annerledes....Du får stå på videre, så snakkes vi etterhvert. Mvh. Johnny.

Anonymous said...

Hei Fredrik, e godt å se at du tar detta som en helt. Skal mobilisere å sende dæ nån soldata så du kan få kommen dæ en tur heim. Hæls brordin.

Jensn

Anonymous said...

Heia igjen :) Det e sterk læsning her, både i innleggan dine og i kommentaran. Det glede mæ å se at du har så gode venna, og det skulle jo egentli bære mangle, så bra som du e :) Sa det sist, og sei det igjen, det e genialt me denna bloggen. Ikkje bære slæpp du å svare på en million spørsmål om igjen, men så får vi andre sagt at vi tenke på dæ, og det e så mykje lættare enn å plage dæ me masse sms. skulle ønske æ kunne gjøre nåkka før å gjøre situasjonen din bedre, men det e vel ikkje stort anna enn å fortælle dæ at æ tenke på dæ som æ kan gjøre. me mindre du fortsatt e keen på skitteles ;) det kan æ alltids fikse veit du :D

men så lurte æ nu litt på om du har funne ut ka som skjer me skolen nu? må du ta 2. klasse på nytt eller ka? du har kanskje ikkje kommet så langt te å tenke på sånt.. du e nu en gluping uansett korsn man vrir og vende på det, så det blir vel uansett ikkje nåkka problem! :)

du e bra tøff! beundre pågangsmotet ditt, småen ;)

stor klem!

Fredrik Stave said...

Selvfølgelig har man løst på skittles ;)
Æ bi nok te å gå året på nytt igjen. Veit ikkje kor lenge behandlinga bi å vare, men æ har allerede gått glipp av masse vekti på skolen! takk førr fine ord!

og en enorm klæm te alle sammen som støtte mæ

Anonymous said...

Hei Fredrik.
sku nu bære skrive en liten hilsen. å sei at æ håpe du bli bedre snart, og at de hvite stig snart.
gode varme tanka sendes.
Britt-Malen.

Anonymous said...

Nåh, æ får tåra i øuan av innlæggan dine Fredrik.. De e så sinnsykt bra..
Åsså e du så steike tøff..
Håpe nu bære du får soldatan dine på plass :) Så de kan beskytte dæ mot alt..
Du må ha god bedring, å håpe nu du får dæ en tur heim snart:)

Beundre dæ Fredrik :D

Mange klemma fra Majken!

Anonymous said...

... joda, Fredrik - har ikke tenkt å ombestemme meg! Hvis noen skulle fortjene tur til England så er det du. - Denne gangen trenger dere vel ikke oss på slep. Vi savner deg veldig, men det er godt å vite at du er i trygge hender hos velkvalifisert ekspertise.
Fortsatt - GOOD LUCK.
Klem

Fredrik Stave said...

Britt-Malen og Majken: Det e fint at dåkker sett pris på bloggen min, æ sett iallefall vældi pris på dåkker, og den omtanken dåkker vise mæ :)

Randi: Hehe, det høres utruli arti ut med en sånn tur, og om det sku skje, at du spandere, kan æ ikkje gjøre ainna enn å bøye mæ ned og bukke :) Takk førr lykkeønskinge, og hæls heim te ronald, ask, ida, sara, kjell-rikard og farmor!

Anonymous said...

hei boy:)
æ trur seriøst du må være den tøffaste i værden!
å den bloggen her e jo heilt genial, måten du skriv på vise kor sinnsyk stærk du e å det e så sykt flått å bli oppdatert kvær dag om korsn du har det, spesiellt når man e så nyskjerrig som man e her på Ainnes ;)
æ ska førræsten tell Tromsø denna hælga, så vesst du vil kan æ slæng me iPod spællarn din å komme innom på sykehuse me den :)
kos og klæm Esben :)

Fredrik Stave said...

Esben: selvfølgelig e æ den tøffaste i værden :) du kan godt ta den med, også prates vi i helga!

Anonymous said...

Hei Fredrik!
Jeg kjenner meg kjempegodt igjen i det du går igjennom og opplever! Det er beintøft!!
Jeg har hatt lymfekreft, jeg og søsteren min fikk det samtidig. Vi gikk igjennom sykdommen sammen, og det gjorde det både lettere og tungere. Lettere for du hadde en der som virkelig FORSTO hva du gikk igjennom. Tungere fordi du hadde en til person å begymre deg for.
Syns det er kjempe bra at du skriver blog. Det setter andre i samme situasjon veldig stor pris på og får hjelp av akkurat det du skriver! :)
Jeg vet at det kan være maange tunge stunder der du føler at det ikke går din vei. Men bare vær positiv og ha godt humør!! :) Selv om det kan være veldig vanskelig til tider.
Hvis du har lyst til å sende meg en mail, så skal du bare gjøre det. Her er adressen min: piaolsen88@hotmail.com
Du er kjempe tøff! Bare stå på!! :D Jeg tenker på deg! Lykke til videre!
Stor klem fra Pia

Anonymous said...

Skittles-ønske e notert ;)

Anonymous said...

Hei Fredrik,

Sjøl om vi har lite med kværandre å gjøre så merke æ godt at du ikje e på skolen..

Etter å ha lest litt i bloggen din så førstår æ mykje meir av ka som skjer.
Gler mæ te du e fresk igjen, og håpe det ikje e lenge te.
Stå på!

-Trine