2007/01/19

Evighet

Overlege Terje var nettopp innom, og resultatene var vel som forventet. De hvite blodlegemene har stabilisert seg på 0,2, mens blodplatene har sunket til 30. De skal egentlig ligge på 80, så jeg må få blodplater intravenøst om de skulle gå ned i morgen også. Er litt bekymret over beinmargen min, ettersom den produserer så lite. Hadde et lite håp om å tilbringe helga ute i Tromsø, gå på kino og spise god mat, men da må jeg få mange soldater sendt i posten i nærmeste framtid. Det er et virus som sprer seg på sykehuset, fire avdelinger er hittil rammet av det. Det gjør meg selvfølgelig veldig bekymret, så vi er ekstremt nøye med hygienen her inne.

Nå må jeg hoppe i dusjen. Sykepleieren skal skifte på sengetøyet mitt mens jeg dusjer. Først må jeg pakke inn noen ledninger som stikker ut fra kroppen min. Skal ta bilder av de senere, så skjønner dere hva jeg mener :) Ha en fortsatt fin dag, og tusen takk for kommentarene deres. Jeg får med meg alle! Motiveringen og lykkeønskningene er det som driver meg, og spesielt hyggelig at fylkesutdanningssjefen har tatt turen innom.

Edit: Nå er jeg ferdig i dusjen, så jeg viser dere dette før jeg tar på meg ei skjorte. Den store hvite klumpen som dere ser er egentlig en tre-utgangers venflon (eller hva en det heter..), den er bare pakket inn av hygienske årsaker. Det er i alle fall der de gir meg intravenøst :D Dere ser sikkert at det er én ledning som kommer ut fra bandasjen, og som splittes. Den andre utgangen er for å ta blodprøver! Veldig nyttig, for da slipper de å stikke hull i meg seks om morgenen. Det er ikke lurt å kødde meg en trøtt Fredrik. For å få alt dette måtte jeg opereres, og det skjedde den 30. desember. I morgen skal de ta ut stingene. Ja, off, jeg sier ikke mer .

18 comments:

Anonymous said...

Hei der oppe. Her på Mix har vi fått varan plassert, isen godt plassert og bladan i hylla. Vi e klar før helg. ser Lene gjorde jobben sin i går og treng ingen oppstrekk idag...:-) Enda godt at soldatan dine har stabilisert sæ, hadde de nu bære vorre på tur opp. Håpe du får ei fin og soldatfylt helg der oppe. Ska hælse så masse fra Børje og Hilde her. Du får hælse dine der, og send nu ei hælsing te ho Sofie fra oss. E nok vanskelig å tenke fag når han Fredrik svirre på netthinna heile tida. Men godt du har ho...:-) Vi meldes.

Fredrik Stave said...

Hallais :) Ja, idag e det jo varedag! Syns nu at ho lene ska få en oppstrekk alikavel. Stemme det med ho sofie, ska ikkje være lett å tenke på konjugatsetning, heimeside-redigering og mæ samtidi :p Hæls fargehandelen tebake, også zmz'es vi!

Anonymous said...

Hei.

Må si at du er flink til å skrive. Det er utrolig mange som tenker på deg og som lurer på hvordan du har det, og i så måte er jo dette en perfekt måte å holde seg oppdatert på.

Må innrømme at jeg fikk sjokk da jeg hørte om sykdommen din. Tenker mye på deg og din familie, og håper virkelig at det kommer til å gå bra. Det er jeg sikker på at det kommer til å gjøre.

Synes du takler dette utrolig bra. Det er både artig og interessant å lese bloggen din. Den sier mye om deg som person. En positiv og glad gutt, som virkelig fortjener det beste. Det er grusomt at du må gå gjennom dette, men gudene skal vite at du takler det godt. Jeg trodde ikke at en 17-åring kunne være så moden og reflektert, men det har du altså motbevist.

Krysser fingrene for at blodprøvene tar seg opp i løpet av helga, slik at du får komme hjem en tur. Du får hilse til Anders. God helg og fortsatt god bedring!

Fredrik Sørensen

Fredrik Stave said...

Hei Fredrik!

Tusen takk førr fine ord, æ har også trua på at æ takle detta, og det kan være nettopp det som får mæ te å gjøre det. Fint at du dreg nytte av bloggen min, og som du sei, det e tydeligvis mange andre enn du som gjør det. Sånn sett kan man vel sei at idéen med å opprette en blogg va god :) Ha ei fin helg! PS: Synd at vi ikkje fikk tatt det intervjuet i går ;)

Anonymous said...

Hei Fredrik!

Ville bare stikke innom å si at æ tenke på dæ! Må du bare stå på videre, så e æ sikker på at det kommer til å gå bra!

Håpe du får ei fin helg!

Hilsen Øyvind Solaker=)

Anonymous said...

Hei hei fredrik:)

utrulig bra sia du har ordna dæ, bra å få infrormasjonn og høre kordan det går me dæ:) syns du takle dettan utruli bra!!:)
får håpe du snart får komme heim en tur, vi svane dæ masse i klassen. timan e ikkje de samme uten dæ veit du:)
stor klæm:)

Anonymous said...

.. fredags ettermiddag, vi venter ho Sofie hjem fra Sortland. - På tur utover for å hente ho når bussen er her, men så kommer ei melding, - ho må en tur til Toften først,- det er vanskelig å forandre på rutinene... Ha ei fin helg du også.
Klæm

Anonymous said...

Hei mate :D

Du e en fantastisk fighter, Fredrik. Alt du skriv her på sia vise bære før en fantastisk gutt du e. Har fått lest gjennom alt før første gong nu og e søkkførspelt. som vi sei det på godt nord-norsk. Du e en sann helt-jævel :) At du holde moralen og humøret oppe på en slik måte e beundringsverdig. Du vise vei før alle oss andre. Stolt av å ha dæ i familien :)

Har tenkt på dæ heilt sia æ fikk sjokk telefonen fra mamma min siste dag i England. Du veit at nu må vi ta turen i lag på en Liverpool-Man Utd kamp slik at du endelig, eller vi kan vel sei nok en gong, får se at det e de røde fra Liverpool som e de beste.

Skal en tur opp te Tromsø i starten av februar, så vess du ikje e endelig kommet dæ heim en tur vil æ gjerne ta turen innom å helse på.

Du får helse tante, onkel og Anders så masse :)

Eduardo

Fredrik Stave said...

Hei thomas :) Hehe, må du ikkje skryte mæ alt førr masse opp i skyan! Men det du sei om liverpool - united e fin musikk i mine øra, bortsett fra at tabellen aldri lyver :p

Anonymous said...

Touchè, Fredrik :)

Fan, æ som klarte så lenge å skjule at d va virus-virvar på UNN. Ville ikje bekymre dæ førr nåkka du ikje treng å bekymre dæ førr på ditt trygge rom. Kæm som sa d tel dæ? :p
Ville være oppdatere dæ på at æ kanskje ikje kjæm i hælga pga. har fått det nevnte Noro-viruset! Våkna opp i mårrest i 7-tia og kjente æ bynte å brygge på nåkka, deffør va d bære å hute sæ ut og på rottedisseksjon:)Kom mæ ikje så langt me den stakkars rotta før æ måtte heim å lalle!
Men det går helt fint me mæ, va i grunn et ganske tafatt virus, det der viruse må stå opp tiliar på mårran førr å knekke en Stave/Henriksen (nu bi ho mamma glad).
Kos dæ bære og slapp av, få pappa tel å kjøpe den filmen æ sa igår!
Reng mæ ves d e nåkka, vi sees når æ e 100 % :)

Luv u, m8.

Klem fra han Anders

Anonymous said...

PS.

Snakke du stygt om hånda mi èn gång tel kan det hende æ kjæm likavel. Og d bi ikje et hygge-besøk førr å sei d sånn :p

Sees

Fredrik Stave said...

Bonjour :D

Hehe, det va overlegen som sa det. Men det va jo kjipt at du fikk det! Heldigvis kommer mamma imårra, så slepp æ å bi plaga med pappa's snorking i heile helga! Ja, du meine slipp jimmy fri? Ska få pappa te å kjøpe mæ pizza og potetgull, han kan jo gjøre det i samme slengen! LU!

Anonymous said...

Hei Fredrik.
Mor de er akkurat dradd til Toften etter en for meg, bedre middag. Håper at hun også ble fornøyd.
Din orientering til oss alle via bloggen, er utrulig belærende. Håper at du raskt kommer deg slik at du får bruke skriveevnene dine, du imponerer meg virkelig. Regner med at de som er inne å leser ser hvilke ressurser du besitter.
Det er fint å lese, men jeg syns det er godt å høre stemmen din på telefon, så vi kommer til å ringe også.
Når det gjelder fotball laget vårt, er jeg på hugget hele tiden. Vi skal vinne denne kampen.

Klem fra tante Randi og onkel Rolf

Anonymous said...

Hei, Fredrik!
Så er det helg igjen, og du må holde deg på rommet. Synd, men som jeg forstår får du besøk, snakket med Esben i kantina i dag og han mente han var frisk nok til å slippe inn til deg. Det er virkelig spennende lesning for oss utenfor det du produserer, og det varmer oss at du har et så lyst og offensivt sinn. Ha ei koselig helg med vennebesøk, det vil sikkert stimulere og mobilisere immunforsvaret ditt også.
Hilsen fra Egil

Anonymous said...

Hei Fredrik:)
Nu må vi inn hver dag og lese om
dæ og du e bare hærlig:)Sitt med
tåra i øyan i det ene øyeblikket og
flire i det andre!
For et mot,helt utrulig:)Vi sender
masse varme tanka til dæ,Anders,Tordis og Geir.Hils så
mye.
Klemma fra Merethe,Børge og Marie.

Anonymous said...

Heisann Fredrik! :)

Før en fabelakti idé å skrive blog! E veldig fint å få inførmasjon rett fra kilden, istede før å gå å trippe å vente på at mora tell Erlend skal ringe å sei siste nytt fra Tromsø. Vi tenke masse på dæ og Sofie og de andre!! :)

Ser d e mange som har lagt merke tell d før mæ, men må bære kommentere kor bra du skriv! Du førklare din egen situasjon så utruli bra, og dett gode humør gjør at vi slappe litt meir av og glede oss over at du åsså har d bra oppi alt! :)

Motet ditt og måten du bruke humor i kverdagen gjør mæ stum av beundring, og har fått mæ tell å tenke gjønna saker og teng! Du skal vette at du itje e den einaste som har fått en "reality-check" etter diagnosen. Sjøl om den heilt sekkert itje inntrer i like sterk grad hos mæ som hos dæ, så tar æ mæ i å klage på småteng, og heller tenke at tell syvende og sist betyr dissa bagatellan ingenting. Man må prøve å sette meir pris på d man har her og nu :)

Æ e overbevist om at di som har så masse livsglede og pågangsmot og godt humør, som du bevise gang på gang at du har, kan klare ka som helst!! Vi heie på dæ og soldatan dine, og e fullstendig overbevist om at detta kommer tell å gå bra! :) vi kommer tell å kjike innom sia di kver dag (sekkert fleire gonga om dagen)og føll me dæ :)

Stor klem fra Anne Mari! Erlend helse masse!!

Anonymous said...

Hei, darling. Sku bære sei at æ e gla i dæ, og at æ gler mæ te du kommer heim :) Renge dæ seinare, send mæ ei melding.

Suss :*

Anonymous said...

Hei
Du e tøff, bruk humøret og humoren for alt det er verd. Vi tenker ofte på deg og ser frem til hå ha deg tilbake i gata på Toften. Det er flott at du deler dine tanker og forteller om din sykdom på denne fantastiske siden.

Stå på og lykke til.
Masse gode og varme hilsner fra Margrethe, Kenneth, Wenche og Odd-Einar