2007/01/17

Bunnivå

Den andre overlegen min, Terje, var nettopp innom. Resultatene fra blodprøven viser at blodplatene mine har falt fra 50 til 40, og de hvite blodlegemene var redusert fra 0,9 til 0,2. Nå har jeg altså ikke så mange soldater til å forsvare meg med, så jeg håper inderlig at ingen bakterier tar turen innom meg den nærmeste tiden! Men med en så lav måling, burde de virkelig øke til morgendagens blodprøve. Som overlegen sa - de kan jo ikke akkurat nå null. Hvis de ser en tendens, at den øker på fredag også, er det stor sjanse for at jeg får ei helg hjemme, noe som hadde gjort godt for kropp og sjel. Sykehuset er greit det, men man blir påtvunget andres rutiner, og samtidig er ikke maten her så veldig god. Men jeg skal innrømme at dagens måltid var supert - kokt laks med poteter og rømme! Bare innrøm det, dere alle ønsker å være i min plass :)

Anders overnattet med meg i natt, noe som var koselig. Vi så Politiskolen 2 og 4, samtidig som han spiste mye av mine bamsemums. Men det er greit, jeg har enda mange igjen, ettersom Rune kjøpte en kjempepakke. Har fått godteri, blomster, sko, bøker - til og med et gavekort. Tusen takk til dere som har sendt meg noe, dere er ubeskrivelige snille!

Jeg tror ikke det har gått opp for meg, hvor mye livet mitt vil forandre seg etter dette. Man planlegger livet sitt ned i de minste detaljer, selv om man ikke har noen garanti for fremtiden. Jeg hadde tenkt å gå ut fra videregående med de beste karakterer, hoppe rett over på universitetet, og ende opp med en godt betalt jobb. Men det trenger ikke å være det som gjør én lykkelig, penger er ikke lykke. Nå kommer jeg heller til å gjøre det jeg har lyst til, det som fornuftige jeg vil, ikke den egoistiske jeg. Men jeg skal betrygge deg rektor, jeg har enda intensjoner med å gå ut fra videregående med gode karakterer ;)

Pappa drar hjem nå, han skal desinfisere huset i tilfelle jeg kommer hjem. I morgen kommer han tilbake, og da drar mamma hjem. Det er tungt for dem å være her i lengden, så jeg unner dem litt fritid.

9 comments:

Anonymous said...

Hei Fredrik.
Du er en tøff gutt, stolt over å være tanta di. I dag reiser vi nordover etter ei uke hos Britt Tove. Æ har fungert som husmorvikar. Æ besto med glans, tror æ. Håper det går bra med deg slik at du kan få en tur hjem. Gla i dæ. Masse gode klæmma fra oss.
Tante May og alle de andre her.

Anonymous said...

Hei hei Fredrik.
Sist jeg så deg var når du var hos mormor (tante May), Du,jeg og Anders satt å spiste kålrabistappe :) haha.
Du er utrolig dyktig til å skrive på siden din. Det hjelper å få ut det man tenker på. Stå på og hold humøret oppe :)
kos fra Carina :)

Anonymous said...

Hei Fredrik.
Vi krysser fingrer og tær og
håper at du får deg en tur hjem.
Stå på,Fredrik:)

Masse klemma fra Merethe,Børge og
Marie:)

Anonymous said...

Hallaisen, vår hærlige Mixer...:-) Lene har nu hatt mæ i lære på korsn man kan skrive te dæ på sia og ikkje bære læse. Sjeniale greier, kanonbra sia og du e jo den fødte skribent. Vi har hatt oss mange gode lattra her på Mix når vi har hatt høgtlæsing fra sitatan dine. Vi e meget stolte a dæ. De på Håndverk hælse så masse, så vi tenke mye på dæ her på HåndMix. Alt går sin vante gang her på jobb, men som du veit står mye av vaktplan åpen...:-) Har store planer om en blåtur her på HåndMix, men vi avvente te du e heime. Den må du være med på. Vi har mange sure kunda om dagan, spes dissa narkissan, de får ikkje kjøpe cappucino-is før den gjømme vi te dæ....:-) Så de må te faens klare sæ me de andre sortan..:-) Ellers har vi roligere daga nu, men jula her va veldig bra. Vi gler oss te du e tebake i Mix-gensern. Du må forsette med dett gode stå-på-humør, så meldes vi. Stooor klæm fra oss på jobb. Bente

Anonymous said...

Hei Fredrik.
Du er kjempe tøff og flink til å skrive alt du har opplevd:)Vi tenker kjempe mye på deg!Vi håper du får deg en tur hjem,det hadde sikkert vært godt for deg.Gla i dæ.
Masse klemmer fra Julie,Eirik,tante
og onkel.

Anonymous said...

en klem fra noen som tenker på deg

Anonymous said...

Heia, Fredrik.
Vi stoppa nu innom bloggen din i ny å ne førr å se korr d går me dæ.
Vældi bra blogg du skriv her, å d e fint at man kan se korsn d går.

Du får bære holde koken, å førhåpentligvis få soldatan dine på plass igjen.

Skjalg og Emil.

Anonymous said...

Hei på deg igjen.
Ser at du beskriver de hvite blodlegemene til bunnivå, men det er jo kun for at de skal snu der :-).
Ser også at det går i bamsemums, helt greit det så lenge du ikke reduserer lagerbeholdninga av sjokolademus som er favoritten min.

Har planer om en tur nordover, reiseplanen er ikke helt spikret, men jeg håper å komme i løpet av de nærmeste 14 dagene.

Vi snakkes snart.

Leif-Martin

Anonymous said...

Heisann. :)

Fant tilfeldigvis bloggen din - puh, tung lesing. Du er tøff som skriver! ..jeg kommer til å følge med her framover. :)