2007/02/01

Dårlig form

Jeg må bare beklage min inaktivitet den siste tiden, men det er virkelig ikke min feil. Denne kuren har tatt knekken på meg, så jeg har følt en konstant kvalme, hele tiden. Jeg har bare spist et halvt rundstykke på to dager, samtidig som jeg nesten ikke klarer å drikke noe. Føler at det hele tiden ligger noe i halsen, og det er virkelig en av de verste følelsene jeg vet om. Akkurat nå ligger det flerfoldige poser på stativet, jeg vet ikke hvor mange som kommer inn i meg én gang! Men noe vet jeg, og det er at jeg får næring intravenøst. Med min matlyst de seneste dagene, kan ikke akkurat dét sees på som mistenkelig. Selve cellegift-kuren er jeg ferdig med, men bivirkninger er ikke der for ingenting. Derfor tror jeg det drøyer litt med en tur hjem, og hvis det skulle vise seg at jeg bare får noen få dager hjemme, er det like greit å holde seg i Tromsø. Mandag starter den nye kuren, så tiden er knapp.


Håper kvalmhetsfølelsen gir seg snart, ettersom kveldsmedisinene enda ikke er tatt. De skulle egentlig vært tatt for syv timer siden :/ Det er veldig viktig med disse medisinene, så jeg skal prøve snart. Det er bare frykten for å kaste de opp igjen som hindrer meg.

Nå ble jeg kvalm av å skrive, så vi må snakkes en annen gang. Stor klem til dere alle.

21 comments:

Marie said...

hei hei

Haaper du blir snart bedre og faar matlysten tilbake. Jeg krysser figrene for det. Jeg vet ikke helt hva jeg skal sende over denne gangen. Faar se om George W. Bush har noen ekstra styrker som kan sendes i din retning:)Men det er vel ikke soldater som trengs...

Det er iallefall trist aa hoere at du ikke foeler deg bra, selv om det sikkert er forventet, saa for bare haape det gaar over.

Tenker paa deg

Anonymous said...

Huff. Når du går inn på bloggen igjen er vel det verste over kansje.... Har hørt at å suge på isbiter kan være bra mot kvalme ? God bedring !

Anonymous said...

Heia. Sia ikkje du har vært inne her så ante vi at det var den gufne kvalmen som har tatt skrivelysta fra dæ. Henrik og ho besta ønske dæ god bedring. Hilse alle. Varme klæmma t en sliten gutt.

Anonymous said...

Hei kjære Fredrik;)

E da innom å titte kordan d står te me dæ;p Alt bra her i Levanger me skole, jobb å trening. Men du ska vite at mange tanka går t dæ å dine....Ser du har fått vært heime ei lita stund - godt åt dæ det!

Ellers vil æ bære sei at du må bære stå på : DET Å VÅGE ER Å VINNE;)

Mange go`klemma fra Ida. ( din kjære nabo;p)

Rolf og Randi said...

Hei Fredrik!
Vi beundrer deg som er i stand til å skrive som du gjør, dette på tross av kvalmen. Håper at den gir seg slik at du får i deg mat. Vi vet at du står på, noe vi også gjør for deg.
Hadde en god prat med mor di i går kveld, hun sa at Anders skulle innom deg i dag, hils han fra oss.
Jeg, onkel Rolf, skulle gjærne hatt en oversikt fra dokker to om laget vårt, kansje Anders kan gi meg det. Send emg en sms når det passer med en telefon.

Runa er på besøk nå, hun og vi hilser til deg og dine.

Klem Fra oss

Anonymous said...

en god klem til deg!

Anonymous said...

Hei Fredrik.
Jeg leser bloggen din akkurat nå. Håper det går bra og vil avtale besøk hos deg, når du kommer hjem.
Hilsen Kristian

Anonymous said...

Der va du kompis, så bra. Regna med detta bei ei slitsom tørn sia intet nytt kom opp. Du e nu bra tapper og flenk der du ligg, og samtidig hold oss alle oppdatert. Va jo vi som sku gjort no før dæ...:-) Stå på vidre, du e sjefen sjøl om det ikkje alltid føles sånn. Her på Mix går det greit. Lene og Katrine har nu hadd sæ ei vekka ferie. De har vært på Svalbard, og de bør ha bortegave med te oss sliteran...:-) Hadde vært bedre at de leverte ei lista te mæ katti de har tenkt å jobbe...:-)Hehe nu sku de ha lest, då hadde æ fådd kjæft ja....:-) Stå på vidre, så meldes vi. God klæm, Bente.

Anonymous said...

Hei igjen Fredrik

Du imponere stadig. Du har satt spor i mange mennesker med din sykdom og bloggen din. Håper at kvalmen gir seg raskt og at du kan få i deg litt mat. Bare gi beskjed om hvilke favoritter du vil ha å spise/drikke og jeg er sikker på at de rundt deg ordner det. Hils alle sammen og stå på!
Klemma fra Karoline, Håvard og Anniken

Unknown said...

Hey Fredrik:)

synd at du bei så dåli at du itje kunne komme t ainnes:/
så få rhåpe æ får se dæ om itje så længe:)

så du United!!? han Rooney e ENDELI kommen i form:D å han ronaldo eie jo som han alltids har jort !

håpe du bi bedre kjækken, glede mæ å se dæ snaua;p

Klæm

Anonymous said...

Hei Fredrik
Det e domt at du har blitt litt i dårlig form i det siste, men det kommer vel sæ etterhvert :)
God bedring!
Stor klem fra camilla!

Anonymous said...

Hei, Fredrik!
Når jeg leste bloggen din i dag, kom jeg på en sang som Andenes blandete kor hadde da jeg var medlem. Jeg sluttet der i 1994 og begynte i Hornmusikken, men din onkel Rolf, som er min kjære kollega og venn, har nettopp begynt som sanger i koret og jeg har observert at de fortsatt synger denne sangen. Jeg vet ikke
, Rolf, men det er muligens en slags kjenningsmelodi - eller hva? Uansett: Sangen har tittelen :"All my trials". Men like viltig er fortsettelsen på teksten, det går nemlig slik: "All my trials ... will soon be over". Og med din og Martins innsats, din families innsats og med alle dine trofaste venners innsats, er jeg sikker på at innholdet i sangteksten vil oppfylles.
Vennlig hilsen fra Egil.

Anonymous said...

Stå på Fredrik. Tænke på dæ. Elin

Anonymous said...

Heia vænnen!
Håpe du snart får i dæ litt go mat og at kvalmen går over.
Tenke masse masse på dæ, heile tia.
Ville bare sende dæ noen varme "bli go" tanka.
Klem fra mæ

Anonymous said...

Noen tanker fra oss på Bleik. Håper du snart kommer deg til hektan igjen. Hører rykter om at det strømmer penger inn på "Old Trafford" - kontoen. På vegne av initiativtakerne sender jeg her takk til alle som vil være med på denne kronerullinga!! Håper tanken på denne turen kan hjelpe deg til å komme gjennom disse slitsomme dagene. Klem fra Randi og Ronald og katta

Anonymous said...

Hei Fredrik:)
Vi sender masse varme tanka til
dæ,Tordis,Geir og Anders:)
Stå på,du e så tøff:)

Klemma fra Merethe,Børge og Marie.

Anonymous said...

LYSGLIMT
En natt, man ligger nede
våken
med et håp

Ser
midtnattsol der fremme

I det svarte
vintermørket
er det tanken
tanken om en sommer
som holder motet oppe

Når mørket er som mørkest
natten alt for lang
kan selv det minste solglimt
løfte tøffe mann

Anonymous said...

Hei!

Kjipt at matløstn har førsvunne, men som du sa t mæ når du va på besøk..at når du har den kvalmen, så e d akkurat som den kvalmen man har når man bynn å bli dårli,når man har drokke. Å, da vet du at den bli å førsvinne me tia:) Keep up the faith!
Tenke nu på dæ ska du vette:)

Du får fortsette å stå på som du alltid har gjort, så blir det her bra! Så skal æ joine dæ tel Old Trafford når du blir fresk igjen!

Reidun Vedal said...

kjære venn
Du kjenner meg ikke men jeg på fotballaget ditt.Jeg vet akkurat hvordan du har det og beundrer ditt mot.Vær god med deg selv,du trenger ikke trøste alle.Sender alle de beste tanker til universet for deg.Jeg vet du blir bedre om en stund.Husk det!!Alt har en overgang.God natt til deg og stryk på kinnet fra meg.

Anonymous said...

Hei....håper d e ok me deg...hilse din moder og fader..
masse hilsen wenche

Anonymous said...

Hei Fredrik. :)
Skulle bære sende ei hælsning ifra mæ. Go bedring å håpa at du kåmmer heim snart. Pakke e snart på tur i posten ;)

Klæm fra Margareth.