2007/02/05

Jeg tenkte..

Nå har jeg smakt på livet hjemme en stund, og jeg kan vel ikke si at legenes anbefaling har blitt fulgt slik den burde. De ba meg prøve å leve vanlig, men det har jeg nesten ikke gjort. Jeg tror at mitt ønske for å leve normalt er sterkt, men bekymrelsen fra mine nærmeste gjør at det ikke blir mulig. Fokuseringen bort fra sykdommen fungerer veldig bra for mitt omgående, men den konstante påpassingen og masingen fra eksempelvis foreldrene mine, om mat, drikke, medisiner, varme, hva jeg gjør, om jeg er
i fin form og om det skulle være noe, er virkelig utviklet seg til et hinder. Med et slikt utgangspunkt blir det vanskelig å leve normalt. De har til og med pakket ned mine klær flere dager i forveien, og to dager før avreise står kofferten klar i gangen. Jeg blir stressa av tanken!

Over til bedre tanker. I dag var jeg faktisk en tur innom skolen. Må innrømme at det var rart når jeg kom kjørende ned bakken, og samme, gamle, svarte skole lå nede i vannkanten. Inne var heller ikke mye forandret, men det var vel ikke hva jeg var ute etter heller. Traff noen lærere, og det var veldig hyggelig. Var egentlig bare innom for noen formaliteter, så jeg forsvant fort. Skal muligens ta meg en tur senere denne uka, om UNN sender meg hjem. Mistanken min om at "et høyt faglig nivå var savnet" stemte ;)

Heldigvis blir det Widerøe istedenfor Coast Air i morgen. Da trenger dere ikke å ønske meg lykke til!

2 comments:

Marie said...

Heisann

Leste avisartikkelen om deg i Andoyposten i dag, fikk avisen tilsendt far mamma. Det var en veldig bra artikkel og jeg er sikker paa at mange satte pris paa den.

Staa paa videre:D

Anonymous said...

Heia.Ei ny uke og dagstur på dæ denne gang.Så i avisa at Widerøe tar over flygingene igjen :D
Sånn e d bare med oss foreldre,vil gjøre d beste for gulla våre og så blir d bare mas av d. Kanskje du må be dem tenke sæ nøye om ,slik at dagan blir mere avslappende for dæ. Tante tenke masse på dæ. Klæmma fra oss i Ålebyen.